24 kwietnia 2015

Coaching w biznesie

Każdy z naszej trójki realizuje coaching dla klientów indywidualnych jak i dla firm. Zwracamy uwagę na to, aby zawsze dobrać odpowiednio coacha dla naszego klienta. Pozwalamy wybierać. Cele ustalamy zawsze transparentnie w rozmowie pomiędzy klientem, coachem i przełożonymi lub sponsorami coachingu.


Czym różni się coaching od psychoterapii? Warto odpowiedzieć sobie na poniższe pytania.

Czy wiem co chcę osiągnąć (coaching), czy raczej chcę się pozbyć cierpienia, uwolnić od czegoś co mi ciąży (psychoterapia)?

Czy myślę w kategoriach celu (raczej coaching) czy problemów (raczej psychoterapia)?

Czy obszar problemowy dotyczy tylko sfery zawodowej, np. niejasność co do ułożenia ścieżki kariery (coaching), czy raczej problemy są ogólnożyciowe i dotyczą relacji z ludźmi, wchodzenia w związki, relacji małżeńskich lub partnerskich, kłopotów w relacjach i wychowaniu dzieci, etc. (raczej psychoterapia)?

Czy czujesz, że potrzebujesz wsparcia i poszukania sposobów radzenia sobie (np. w wychowaniu dzieci) (coaching/warsztaty) czy raczej masz poczucie, że straciłeś kontrolę nad tym co się dzieje (np. w Twojej rodzinie i czujesz, że obserowane kłopoty są tylko objawem czegoś głębszego u Ciebie lub Twojego partnera/partnerki (psychoterapia)?

Czy myślisz/czujesz/wierzysz, że zmiana jest możliwa (coaching) czy raczej myślisz, że bardzo jej pragniesz ale nie masz pojęcia czy się uda (psychoterapia)?

Czy chcesz się rozwinąć, udoskonalić jakieś obszary swojego działania, czy raczej uwolnić od uciążliwego symptomu np. depresyjnych myśli, nawracających wspomnień, poczucia winy, braku energii, objawów somatycznych, reakcji emocjonalnych, fobii, lęków, natręctw, etc. (psychoterapia)?

Czy nadużywasz środków psychoaktywnych (alkohol, narkotyki) lub jesteś uzależniony od innych aktywności (seks, pornografia, gry, internet)? (psychoterapia)


Coaching warto zaproponować gdy:

  • wykonanie zadania bądź rozwiązanie problemu wymaga indywidualnego, niestandardowego rozwiązania;
  • dalszy rozwój kompetencji w roli zawodowej wymaga pracy z indywidualnymi ograniczeniami (w takim
  • przypadku ważna jest dyskrecja i wzajemne zaufanie) lub na poziomach funkcjonowania, z którymi możliwa jest praca tylko w trybie coachingu;
  • potrzebne jest wsparcie w realizacji bieżących zadań i celów w organizacji lub w zespole występują trudności ze współpracą bądź konflikty.

Coaching może dotyczyć m.in. następujących podanych niżej tematów.

  • Doskonalenie umiejętności komunikowania się i kierowania innymi.
  • Wystąpienia publiczne, prezentacje
  • Skuteczne zarządzanie zespołem
  • Motywowanie siebie i innych.
  • Efektywne podejmowanie decyzji.
  • Rozwiązywanie problemów oraz radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Organizacja czasu i działań.
  • Radzenie sobie ze stresem
  • Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi oraz zarządzanie emocjami.
  • Zwiększenie efektywności uczenia się (wiedzy czy umiejętności).
  • Wprowadzanie zmian.

W coachingu klient może liczyć na uzyskanie:

  • Diagnozy potencjału osoby i kluczowych obszarów rozwojowych.
  • Dopasowanie formy coachingu do stylu uczenia się i potrzeb osoby.
  • Porces coachingu pozwalający rozwijać indywidualny potencjał osoby, w tym radzić sobie z trudnymi sytuacjami, wyzwaniami, w kontekście zadań w pracy.
  • Wdrożenie udoskonalonych kompetencji do realnych sytuacji i wsparcie w ich codziennym wykorzystaniu.
  • Udzielenie informacji zwrotnej dotyczącej posiadanych umiejętności oraz możliwych sfer rozwoju.

Proponowane treści i sposób pracy są dopasowywane do potrzeb danej osoby i specyfiki organizacji oraz pojawiających się wyzwań.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies). Ta informacja została Ci dostarczona i jeśli chcesz, aby uległa samodestrukcji to naciśnij 'OK'. Na szczęście Ty i Twoje urządzenie jesteście całkowicie bezpieczni.
Ok