Wzrost w perspektywie ostatecznej – cztery kroki w pracy z żałobą

Zapraszamy na WARSZTAT!

 

Kiedy: 2-3.12.2017 (sobota – niedziela, w godzinach 9.00-18.00)

Gdzie: Warszawa, ul. Lewicka 14 lok 4

Cena: 380 PLN

W cenie: materiały, certyfikat, kawa-herbata-ciastka

 

 

 

Kto prowadzi:

Przemysław Turkowski – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta, wieloletni współpracownik hospicjum St.Vincent Medical Center, członek komisji ds. Nauki i Badań Polskiego Stowarzyszenia Neuro-Lingwistcznej Psychoterapii, członek zwyczajny Polskiej Federacji Psychoterapii, prowadzi psychoterapię indywidualną, współautor publikacji „Manual to Support Professional During Their Work With Dying and Bereaved Persons” wydanego w ramach dwuletniego projektu edukacyjnego Leonardo Da Vinci „Dying and Death in Europe”, autor bloga psychoterapiazmienia.pl

Łukasz Dąbrówka – certyfikowany coach (Certyfikat Izby Coachingu), współautor publikacji „Manual to Support Professional During Their Work With Dying and Bereaved Persons” wydanego w ramach dwuletniego projektu edukacyjnego Leonardo Da Vinci „Dying and Death in Europe”.

Dla kogo?

Zapraszamy psychologów, psychoterapeutów, pracowników hospicjów, osoby spotykające się w swojej pracy z tematem śmierci i żałoby.

Zapraszamy także coachów, psychologów i psychoterapeutów, którzy chcą się dowiedzieć więcej na temat pracy ze stratą (rozumianą jako strata pracy, statusu materialnego, subiektywne poczucie straty szans, zdrowia, etc.).

Program i zawartość szkolenia

W czasie szkolenia zaprezentujemy całościowy model pracy ze stratą i żałobą. Opowiemy o założeniach  teoretycznych i pokażemy techniki, które będzie można następnie przećwiczyć w mniejszych grupach. Każdy uczestnik otrzyma obszerny skrypt, który zawiera wszystkie prezentowane techniki i komentarz teoretyczny. Przedstawimy 4 kroki w pracy ze stratą i żałobą: (1) pracę z myślami i przekonaniami, (2) Nadawanie sensu doświadczeniom i formułowanie kluczowego przesłania, (3) punkt zwrotny – przejście od przetrwania do wzrostu oraz (4) etap integracji życiowego doświadczenia.

 

 

Program szczegółowy

Dzień 1.

I. Praca z przekonaniami

  • Krzywa (wykres) Żałoby – dotychczasowe modele przechodzenia żałoby i jak możemy je wykorzystać. Budowanie kontaktu z klientem w żałobie i po stracie.
  • Uwolnienie emocji – neurolingwistyczne podejście do emocji jako źródła informacji, praca z emocjami.
  • Pytania dotyczące rzeczywistości. Rzeczywistość a przekonania jej dotyczące.
  • Pierwotna i wtórna percepcja: życie i poza granicą życia (wprowadzenie konstruktu linia czasu w asocjacji i dysocjacji)

II. Znajdowanie sensu i definiowanie kluczowego przesłania

  • Znajdowanie pozytywnej intencji – pozytywna intencja w pracy z emocjami, pozytywna intencja w pracy z osobami, które doświadczyły zranień, etc.
  • Pozycje Percepcji: ja – ty – system – meta
  • Definiowanie kluczowego przesłania związanego z umierającym lub zmarłym (wersja prosta, konwersacyjna)
  • Definiowanie kluczowego przesłania – sprawdzenie osobistych wspomnień związanych z osobą, która zmarła (wersja zaawansowana, na linii czasu)

III. Od przetrwania do wzrostu

  • „Powiedz życiu Tak” – medytacja, spodziewana śmierć (doświadczenie własne, akceptacja śmierci, jako nieodłącznej części życia)
  • „Powiedz życiu TAK” – nagła śmierć
  • Praca z poczuciem zależności od osoby zmarłej, praca z uwikłaniami
  • Radzenie sobie z poczuciem winy  w relacji z osobą zmarłą

 

Dzień 2.

IV. Intergracja doświadczenia życiowego poprzez zharmonizowanie panoramy żałoby

  • Wprowadzenie do panoramy społecznej
  • Doświadczenie „ja” kinestetycznego i „ja” wizualnego
  • Panorama żałoby
  • Zbadaj swoją panoramę żałoby
    • Rozwiązanie problemów, uwolnienie poczucia winy
  • Zachowaj miłość
  • Od przeszłości do przyszłości – dziedzictwo i tożsamość w harmonijnym rozwoju

Przy okazji zamieszczamy dwa krótkie filmy (skierowane raczej do masowego odbiorcy, niż do specjalistów), w trakcie których Przemek opowiada o tym jak naszą metodologię wykorzystuje w codziennej pracy psychoterapeutycznej.

Jak poradzić sobie z bólem po stracie bliskiej osoby? na INTERIA.TV.

Jak rozmawiać o śmierci? na INTERIA.TV.

 


Szkolenie  jest realizowane przez Fundację Dlaczego. Pozwalam to nam na realizację naszych wartości wsparcia i pomocy. Szczegóły dotyczące regulaminu, zasad płatności otrzymasz po wypełnieniu formularza kontaktowego poniżej. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej i nie wystawia faktur vat. Wystawiamy potwierdzenia wpłaty na edukacyjne działania statutowe w formie noty księgowej. Istnieje możliwość wystawienia faktur pro forma jako potwierdzenia udziału w zajęciach w przypadku określonego terminu płatności.

Płatności należy dokonać na konto Fundacji Dlaczego w tytule przelewu wpisując ”Wpłata na statutowe działania edukacyjne – szkolenie pt. Wzrost w perspektywie ostatecznej”.

Numer konta: BANK BZ WBK 77 1090 1854 0000 0001 1787 0628.

Formularz zgłoszenia rezerwacji miejsca:

Tak! 🙂 Zapisuję się na dwudniowe szkolenie „Wzrost w perspektywie ostatecznej”. W celu wysłania zgłoszenia wypełnij poniższy formularz.

 

Informacji udziela

 Przemek Turkowski

 

+48 603 189 190

przemek@betterflow.pl

Bądź na bieżąco: FB/BetterFlowPL 


Ostatnie 2 miejsca na jesienną edycję Praktyka IA NLP – startujemy 28 października 2017 🙂 W BetterFLOW dajemy świetną cena oraz specjalne BONUSY o wartości 1500 PLN, których nie daje NIKT w POLSCE! Tylko u Nas w cenie kursu dodatkowo otrzymasz 2 badania potencjału komptencji osobistych i zawodowych wraz z sesją omówieniową:

• poznasz swoje style myślenia i działania  oraz motywację dzięki badaniu testem MindSonar™;

• swoje talenty zawodowe dzięki kwestionariuszowi PEP Talent Developer™.

Pełen program, daty warsztatów oraz aktualna oferta cenowa.


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ta strona korzysta z ciasteczek (cookies). Ta informacja została Ci dostarczona i jeśli chcesz, aby uległa samodestrukcji to naciśnij 'OK'. Na szczęście Ty i Twoje urządzenie jesteście całkowicie bezpieczni.
Ok