Zestawienie porównujące zakres programu między kursem certyfikacyjnym IA NLP a najczęściej występującymi na rynku programami Praktyka NLP. Uwzględnia zarówno zakres programowy rekomendowany dla szkoleń Praktyk NLP, jak również dodatkowe usługi (np. wsparcie po szkoleniu, certyfikacja, konsultacje, coaching, grupy robocze), czas trwania, widełki cenowe. Poniższe zestawienie ma charakter edukacyjny i ma na celu pokazać osobom zainteresowanym rozwijaniem swoim praktycznych umiejętności w NLP z jakimi różnicami mogą mieć do czynienia podczas zapoznawania się z różnymi ofertami dostępnymi na rynku.
Porównanie
Temat z curiculum IA NLP |
Praktyk IA NLP 18 dni |
Praktyk NLP 7 dni |
Praktyk NLP 8-14 dni |
Praktyk NLP > 18 dni |
wspierające założenia NLP | TAK | TAK | TAK | TAK |
poziomy logiczne Diltsa | TAK | TAK | TAK | TAK |
systemy reprezentacji: | TAK | TAK | TAK | TAK |
komunikacja – predykaty | TAK | TAK | TAK | TAK |
sygnały dostępu | TAK | TAK | TAK | TAK |
budowanie kontaktu | TAK | TAK | TAK | TAK |
systemy reprezentacji: | TAK | TAK | TAK | TAK |
mowa ciała | TAK | TAK | TAK | TAK |
kalibrowanie | TAK | TAK | TAK | TAK |
pacing-pacing-leading | TAK | TAK | TAK | TAK |
praktyczna umiejętność wykorzystania WSK (VAK) | TAK | CZĘŚCIOWO | CZĘŚCIOWO | CZĘŚCIOWO |
meta-model | TAK | TAK | TAK | TAK |
praca z celami z uwzględnieniem innych map świata | TAK | TAK | TAK | TAK |
DSC – Dobrze Sformułowany Cel | TAK | TAK | TAK | TAK |
Narzędzia pracy systemowej – klocki | TAK | NIE | NIE | NIE |
ekologiczne formułowanie celów i rozwojowy | TAK | TAK | TAK | TAK |
przeformułowania | TAK | TAK | TAK | TAK |
przeformułowania | TAK | TAK | TAK | TAK |
przeformułowania | TAK | TAK | TAK | TAK |
przeformułowania | TAK | TAK | TAK | TAK |
2 wersja porównania
Temat z curiculum IA NLP | Praktyk IA NLP | Praktyk NLP | Praktyk NLP | Praktyk NLP |
18 dni | do 7 dni | 8 – 14 dni | powyżej 15 dni | |
wspierające założenia NLP | TAK | TAK | TAK | TAK |
poziomy logiczne Diltsa | TAK | TAK | TAK | TAK |
systemy reprezentacji: | TAK | TAK | TAK | TAK |
komunikacja – predykaty | TAK | TAK | TAK | TAK |
sygnały dostępu | TAK | TAK | TAK | TAK |
budowanie kontaktu: | TAK | TAK | TAK | TAK |
mowa ciała | TAK | TAK | TAK | TAK |
kalibrowanie | TAK | TAK | TAK | TAK |
pacing-pacing-leading | TAK | TAK | TAK | TAK |
praktyczna umiejętność wykorzystania WSK (VAK) | TAK | TAK | TAK | TAK |
meta-model | TAK | TAK | TAK | TAK |
praca z celami z uwzględnieniem innych map świata | TAK | TAK | TAK | TAK |
DSC | TAK | TAK | TAK | TAK |
klocki | TAK | BRAK | BRAK | |
ekologiczne formułowanie celów i rozwojowy sposób opisywania stanu obecnego (od problemu do celu) | TAK | TAK | TAK | TAK |
przeformułowania | TAK | TAK | TAK | TAK |
udzielanie feedbacku z zachowaniem ekologii, kontaktu i uwzglednieniem WSK | TAK | TAK | TAK | TAK |
kotwiczenie (VAK) | TAK | TAK | TAK | TAK |
inne techniki z wykorzystaniem kotwiczenia | TAK | TAK | TAK | TAK |
techniki zmiany: | TAK | TAK | TAK | TAK |
jak gdyby | TAK | TAK | TAK | TAK |
kontrast | TAK | TAK | TAK | TAK |
relevancy | TAK | TAK | TAK | TAK |
back-track | TAK | TAK | TAK | TAK |
metafory w służbie tworzenia optymalnych rozwiązań | TAK | TAK | TAK | TAK |
asocjacja i dysocjacja 1,2,3 dysocjacja | TAK | TAK | TAK | TAK |
umiejętność korzystania ze śwaidmości i nieśwaidmości / kierowanie uwagi / kontakt z zasobami | TAK | TAK | TAK | TAK |
docieranie do zasobów tak aby osiągac cele + ekologia | TAK | TAK | TAK | TAK |
submodalności | TAK | TAK | TAK | TAK |
strategie / uczenie się | TAK | TAK | TAK | TAK |
odkrywanie strategii | TAK | TAK | TAK | TAK |
ocena ich przydatności | TAK | TAK | TAK | TAK |
budowanie nowych strategii | TAK | TAK | TAK | TAK |
instalacja / uczenie się nowych strategii | TAK | TAK | TAK | TAK |
Linia czasu | TAK | TAK | TAK | TAK |
Miltonowski model komunikacji | TAK | TAK | TAK | TAK |
Rodzaj kursu certyfikacyjnego | ||||
Liczba dni kursu | ||||
Ceny za dzień szkolenia | ||||
warsztaty do 20 osób | TAK | TAK | TAK | TAK |
prezentacja technik na realnzch przykładach | TAK | TAK | TAK | TAK |
gwarantowana możliwość pracy z trenerem w kontekście rozwojowym podczas warsztatu – demonstracje | TAK | TAK | TAK | TAK |
Uczestnicy ćwiczą indywidualnie techniki 2 razy lub więcej z różnej perspektywy | TAK | TAK | TAK | TAK |
materiały sprofilowane do profilu zawodowego uczestników | TAK | TAK | TAK | TAK |
materiały drukowane z opisami ćwiczeń | TAK | TAK | TAK | TAK |
bezpośredni kontakt z prowadzącymi między modułami | TAK | TAK | TAK | TAK |
praca w grupach roboczy, własna praktyka i stosowanie | TAK | TAK | TAK | TAK |
superwizja grupowa, sprawdzenie i wymiana doświadczeń w grupach tematycznych | TAK | TAK | TAK | TAK |
sprawdzian teoretyczny oraz praktyczny potwierdzajacy kompetencje – wymagany do międzynarodowej certyfikacji | TAK | TAK | TAK | TAK |
certyfikat o międzynarodowej uznawalności potwierdzonej oryginalnym hologramem IANLP. | TAK | TAK | TAK | TAK |